cLick...cLick...

My photo
my name is nurul hidayah..but u can call me azi.

my playlist

Wednesday, November 4, 2009

renungkan

adakala kita rasa dilukai..dan kita cuba luahkan..tp adakalanya luahan itu melukakan hati org lain...adakala kita rasa di sakiti...tetapi kt xsedar kita juga menyakiti...memaafkan lebih mudah...drpd memusuhi....

Tuesday, October 27, 2009

hari yg bahagia

lega rasenye da lpas Pra-Cipta 1. alhamdulillah, sume bjalan dgn lancar...mule2 mmg brdebar..takut..tuhan je yg tau.kat dlm kepala nie...mcm2 aku pk. Takut lect xtrime ape aku buat. tkt work kene baling....prasaan aku nie...klh time ms nk amek stpm.
sume teguran aku anggap slh 1 cr utk perbaiki diri aku....
pasnie Pra-Cipta 2 lak...harap2 aku dpt improve diri aku..

Saturday, October 24, 2009

no ideaaaa

hari ie...bnyak keje nk wat..png pale...hrp2 leh siap...chaiyoo!!!!!!

Thursday, October 22, 2009

nothing....

bosan...bosan...bnyk keje nk buat..waa...
umi wat tiger show dpn aku pulak...hahahaha...tp xslerapun...
klu lelaki xpe...

Wednesday, October 21, 2009

kata-kata renungan

nie bkan aku yang tulis...tp aku amek dr org lain...so...bacelah..


Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah
sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui
insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan
nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.

Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka
tapi lazimnya kita akan memandang pintu yang telah tertutup itu
terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yang telahpun dibukakan
untuk kita.

Kawan yang paling baik ialah seseorang yang anda boleh duduk di dalam
buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian
berjalan pulang dengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling
hebat yang pernah dialami.

Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yang telah kita punyai
sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu
apa yang kita rindukan sehinggalah 'ia' datang.

Memberi seseorang seluruh cinta anda bukanlah satu kepastian yang
mereka akan menyintai anda kembali! Jangan harapkan cinta sebagai
balasan. Nantikan sahaja ia untuk mekar di dalam hati mereka tapi
sekiranya ia tidak, pastikanlah ia terus mekar di dalam hati anda.

Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu
jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang
tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.

Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi ianya palsu. Jangan
kejar kemewahan kerana ianya akan susut. Carilah seseorang yang
membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman
untuk mencerahkan hari yang suram. Carilah yang membuatkan hati anda
tersenyum.

Akan tiba satu ketika di dalam kehidupan apabila anda teramatkan
rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi anda
dan memeluknya dengan sebenar. Mimpilah apa yang ingin anda mimpikan,
pergilah ke mana-mana yang ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda
inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang
untuk melakukan semua perkara yang ingin anda lakukan.

Semoga anda memiliki kebahagiaan yang cukup untuk membuatkan diri anda
menarik, percubaan yang cukup untuk membuatkan anda kuat, kesedihan
yang cukup untuk memastikan anda adalah seorang insan dan harapan yang
cukup untuk membuatkan anda bahagia.

Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang. Jika anda rasa
ianya menyakitkan anda, fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain
juga.

Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala
yang terbaik. Mereka hanya membuat yang terbaik dalam hampir apa saja
yang datang di dalam perjalanan hidup mereka.

Kebahagiaan terletak kepada mereka yang menangis, mereka yang terluka,
mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba. Hanya mereka
yang boleh menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup
mereka.

Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir dengan
tangisan.

Masa depan yang cerah sentiasa berteraskan kehidupan yang lalu yang
telah dilupakan. Anda tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna
sehingga anda melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam.

Semasa anda dilahirkan, anda menangis dan orang di sekeliling anda
tersenyum. Teruskanlah hidup anda supaya apabila anda mati nanti,
andalah yang akan tersenyum dan orang sekeliling anda pula yang akan
menangis.

Kahwinilah orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita
mencintai diri orang itu. Itu lebih baik daripada mengahwini orang
yang kita cintai tetapi tidak menyintai diri kita kerana adalah lebih
mudah mengubah pendirian diri sendiri daripada mengubah pendirian
orang lain.

RenuNg Dan BerSyUkUr...

Setiap manusia seharusnya selalu mengingati nikmat yang Allah kurniakan kepada anda. Kerana nikmatNya telah meliputi dari hujung rambut hingga ke bawah kedua telapak kaki, kesihatan badan, keamanan negara, hutan belantara, udara dan air, serta masih banyak lagi lainnya adalah nikmat yang telah diberikan Allah kepada anda.
Sekiranya kalian menghitung-hitung nikmat Allah, nescaya kalian tidak akan dapat menghitungnya. (Ibrahim:34) Demikian besar nikmat Allah yang telah dianugerahkan kepada anda. Dunia ini, beserta apa yang ada di dalamnya telah diciptakan Allah untuk anda, tetapi anda tidak pernah menyedarinya;anda menguasai kehidupan, tetapi tidak pernah mengetahuinya.
Dia telah memberikan nikmat-nikmatNya secara sempurna kepada kalian, baik zahir mahupun yang batin. (Luqman:20)
Anda telah diberi sepasang mata, satu lidah, dua bibir, dua tangan dan dua kaki.
Maka nikmat Tuhan kalian yang manakah yang layak anda dustakan?(Ar-Rahman:13) Apakah anda mengira bahawa, berjalan dengan kedua kaki itu merupakan sesuatu yang biasa, padahal masih banyak manusia lain yang tiada mempunyai kaki? Apakah anda mengira bahawa berdiri tegak di atas kedua betis itu merupakan sesuatu yang mudah, padahal masih banyak manusia lain yang kehilangan kedua betisnya? Apakah anda merasai nikmatnya tidur dengan memejamkan kedua mata, sementara masih banyak manusia lain yang tidak dapat tidur kerana sakit yang menanggungnya? Pernahkan anda merasa nista ketika anda dapat menjamu makanan yang lazat dan minuman yang sejuk, sementara masih banyak orang lain yang tidak dapat makan dan minum hanyak kerana penyakit yang mereka deritai? Renungkanlah! Betapa besarnya fungsi pendengaran, di mana Allah menjauhkan anda dari ketulian;penglihatan anda akan terhindar dari kebutaan; dan ingatlah kulit anda yang cantik yang terhindar dari penyakit gatal dan kudis.
Perhatikanlah juga fungsi Otak Anda! Apakah anda ingin menggantikan mata anda dengan emas sebesar gunung Uhud? Inginkah anda menjual pendengaran anda seharga perak satu bukit? Apakah anda mahu membeli istana-istanah yang menjulang tinggi dengan lidah anda, namun anda bisu? Apakah anda mahu menukar kedua tangan anda dengan butiran-butiran permata dan berian, tetapi tangan anda kudung? Anda sebenarnya telah meraup kenikmatan yang tiada terhitung dan kesempurnaan tubuh badan, tetapi sayangnya anda tidak menyedarinya. Bahkan anda hidup dalam ketidakpastian dan terperangkap dalam kesedihan, padahal anda masih memiliki roti yang segar untuk disantap, air yang segar untuk diteguk, dapat tidur dengan nyenyak, dan kesihatan anda yang stabil. Anda seringkali memikirkan sesuatu yang telah hilang, sehingga anda lupa mensyukuri apa yang ada di hadapan anda. Anda merasa sedih kerana kekurangan material, padahal anda masih memiliki kunci kebahagiaan, memiliki setompok kebaikan, kenikmatan, dan masih banyak yang lainnya. Oleh kerana itu, renungkanlah dan bersyukurlah!
Pada diri kalian juga terdapat tanda-tanda kekuasaan Allah.Apakah kalian tidak memperhatikannya? (Adz-Dzariyat:21) Lihatlah diri anda, keluarga, tempat tinggal, pekerjaan, kesihatan, sahabat, dan dunia sekeliling anda.

10 NasiHat uNtuK Mu...

Berikut adalah nasihat-nasihat berguna untuk orang-orang yang bercinta:
1. Janganlah kau membiarkan kemanisan bercinta dihirup sebelum engkau berkahwin dengan 'si dia'.
2. Bercintalah kau dengan nya dengan sekadarnya. Kelak mungkin 'si dia' mungkin bukan jodoh untukmu.
3. Jika kau ingin berbahagia seumur hidup, tahanlah dirimu untuk berbahagia sebelum kau berhak menjadi milik 'si dia'.
4. Jika engkau menyintainya, binalah asas perkahwinan dengan tidak melaggar syariatNYA.
5. Kebahagiaan yang kau lihat sebelum berkahwin hanya palsu, yang hakikinya adalah selepas kau diijabkabulkan.
6. Jikalau engkau inginkan pasangan hidupmu yang terbaik untukmu, maka engkaulah yang patut menjadi yang terbaik dahulu.
7. Membina keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara ber'dating', cukuplah sekadar engkau tahu apa yang perlu kau tahu.
8. Bercintalah untuk mencapai cintaNYA.
9. Jika engkau masih belum bercinta, tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga yakin cinta tersebut membawamu ke gerbang perkahwinan.
10. Jangan biarkan nafsumu dengan cinta yang tidak diterima disisi ALLAH, kelak ALLAH akan tarik kebahagian darimu.
Setiap nasihat ini mungkin tidak relevan kepada seseorang. Mungkin ia juga relevan kepada seseorang yang lain.

BerteMu BerpIsah KeraNa ALLAH swt

Pertemuan antara kita, Tidak pernah dirancang, Tetapi telah diatur kemas oleh Rabbul Jalil, Yang mengetahui suara hati antara kita, Yang mengimpikan kehadiran seorang insan, Bergelar teman... Walaupun bukan aku yang diharapkan, Tetapi akulah yang hadir dalam hidupmu, Mungkin kehadiranku tidak pernah dinanti, Namun, Tiada walau secalit kekecewaan, Apatah lagi kekesalan di hati ini, Malah, Aku amat menghargai pertemuan ini, Kerana dengannya, Terjalinlah sebuah persahabatan... Perpisahan... ternyata amat menyakitkan, Sering kali mengundang air mata, Keindahan dan kebahagiaan yang kita nikmati bersama, Bagaikan disentap pergi serta-merta, Walaupun begitu, Ingatlah, sahabatku........, Bertemu dan berpisahnya kita kerana Allah, Oleh itu, Terimalah dengan penuh keredhaan... Sekiranya ingatanmu singgah padaku, Kirimlah sepotong doa tika itu, Moga masih ada lagi pertemuan selepas ini, Jika tidak di dunia fana ini, Di Jannatul Firdaus yang kekal abadi... Insya-Allah!!!

no idea..

sronoknerrr tgok umi...relax je sem ni...xpyh nk pk berat2...tidopn trlbh cukup...aku nie,tidopn xtenang...sedih...sedih...kpd shbtku....fida ke...mai ke...dr dok kat umah...mehla cni tolong aku.ade pekdahnye...pahalepn dpt...ahakssss....

urmmm....

seperti biase...arienie xde pape yg istimewa...so truskan idup...

Tuesday, October 20, 2009

hari-hari sebelum pra-cipta

tinggal 8 hari lg sblm Pra Cipta 1. Aku tgk kwn2 aku sume brtungkus lumus siapkan work msing2...mcm nak mnempuh exam besar je sume... tension...tension...
harap sumenya berjalan dgn lancar...
da x sanggup aku nk hadap sume nie...
aminnnnnnnnn......
ya allah berkatila aku...smoga aku berjaya..

Monday, October 19, 2009

aku terluka

aku mmg bengang arinie...niat yg baik disalh erti...ade ke patut. bkn nk tanye elok2...xpun soal selidk...
klu ye pn mrh kat nyamuk..jgnla nk bakar kelambu sekali..org mcm ni...eloknye anta kat tanjung rambutan...senang....
Sakit ati aku...tp ape nk buat.kuase bkn kt tangan aku....trpaksela aku bersbr...klu x, da lame aku jawab blik....
ade ke patut....tuduh aku ngan member aku yg bkn2...xde lgsg rs hormat kat orang lain....Crazy Bitch!!!!

Sunday, October 18, 2009

no idea beb

hahaha...lawak btol aku tgk bdk2 nie...sume nk lrikan diri dr lecture.
maunye xlari kalo keje xsiap.
t abis die hmbur mcm2..
kalah naga..
tp keje akupn xsiap lg...fenin...fenin...

no idea 2

esok ade lab..tp aku lab kat umah je..hahahaha..
lgpn kn online je.
baik wat kat umah je..jimat tng aku..

tp mcm mnepn pg2 aku nk g fkulti
yeahhhh...xp lab...keje kt fakulti kn wat gak..
tp..xtaula aku bgun kul brape

td sis aku call. die ckp die langgar pokok..
alqunun nk bwk adik bongsu aku wafiy jalan2...
adess..sah2 mak aku bebel.
nsb baek bkn kete ayah.kalo tak..
mau ayah wat muke ketat jer...
ayah tu dala grg..
alhamdulillah la sume slmt..

no idea

sakit pale aku cr idea..mcm nak pecah. mcm mane nk wat concept board yg bgus..cntik lain dr yg lain n mnrik prhatian..tgl lg smgu lbh nk pra cipta...wow!!!!!SEMPAT KE NIE..ahh..xleh tido la cmnie...xpe...relaks..relaks. jap g kuar la idea aku.hahaha, mane taukan trun dr langit jap g.

ceeewahhhh!!!!..........saje je nk sdapkan ati..

kalo la senang..kannnnn senang...

huh..dala tiap2 mgu idea aku reject..reject...reject....ingat sng ke nk pk...

Thursday, October 15, 2009

aku yg kepenatan

penat...penat...penat...pegi balik jalan kaki...begetar lutut aku..panas pulak tu...ciss...

Wednesday, October 14, 2009

aku org seni

apa yg ada pd seni..kdg2 tak dihargai...mati br di ingati...
kerdilnya m'jadi org seni..
kata org seni itu halus...
org seni org halus...
org halus sm la sperti hantu..mahluk ghaib..
bila ghaib...org x nampak...
maksudnya org xperasan...di mana org seni
org seni x hina...
tp knp mesti direndahkan martabatnya...
akupn org seni juga..
menghina aku smla menghina semua org seni...
menghina aku smla menghina ciptaan allah...

aku org seni...

truttt...truttt....

blurrrrrr......xtau ape yg aku pk skrg...tgn trus berjln...tp xtau pe yg aku pk..

Tuesday, October 13, 2009

kelas..

fuh..nsb baik mood lect baik arinie...kalo tak mati aku..die kate die msuk lps 1 jam..lame2pn xpe.leh aku mnyelam smbil mnum air..

wild orchid garden

daun pun da koyak2..ciannyerr..

wild orchid



salah 1 mangse yg msh idup...





ari sabtu yg lps aku p tmn orked kad padawan.mmg xcited giler...mcm best jer rase.al-qunun nak amek gmbr tuk prjk aku lerr...perjlanan tuu....xla jauh sgt..fuh, muler2 smpi tu sronok ar..murah pulak tu..2 hengget je..tp hampeh..skt ati..n mcm2 lg aku rase bile msuk.aku xnampak pn orked idup. banyak orked mati je..sob..sob..apela..ade la 2,3 yg idup..tupn hmpir mati. rugi 2 hengget aku.piok kere banyak la idup..cisss..aku ckp ngan ommiey..ptut 2kar name je.dr wild orchid garden to wild orchid dead garden...kehkehkeh...














Thursday, October 8, 2009

blur 2

raye sebulan tp aku cume braye 7 hari.sungguh xadil..ade lg 23 hari aku rugikan..maksudnya thn depan aku kn braye slame 53 hari..pedulik ape aku

Sunday, October 4, 2009

blur..

huh...hari2 yg dinnti bkl tibe...bersediala...hari neraka

Friday, September 11, 2009

sakit ati

sakit betol pinggang aku.duduk lam sgt wat tekat nie. klu ikutkan ati, malas aku nak wat.nasib je aku nk blik raye.radio nie pulak bukak lagu sedih2...bengong btol..buat aku ngantuk dan xbersemangat jer..ahh, baik aku smbung keje aku.

Thursday, September 10, 2009

people

people going to let you down
dont expect for them to be around
they're just people

people going to let you down
dont expect for them to hold you down
they're just people

Tuesday, September 8, 2009

sayangKAMOsume

hari nie...hari plg istimewa bg aku,sbb arinie ari ulang tahun PERSAHABATAN aku dgn kawan aku. Pagi2 lg kwn2 aku da anta msg wish kat aku.biasenye...ktorg akn wat smbutan.Beli kek,mkn2, bertukar2 hadiah.tp dulu la...tp hakikatnye,da 3 thn kiteorg x sambut. Sejak aku smbung blaja.3 thun gak la aku x jmpe kwn2 aku...apekan daye..

dulu, leh gak jumpe, sbb 1 kmpng. tp lpas aku pndh..ktorg lgsg x jumpe..nak tggu raya...akupn sjk blaja kt sarawak nie, xde blik raya. adapun cume sekali. Tp aku harap,raya tahun nie, aku dpt la jumpe kwn2 aku.

Kpd kwn2 aku, k.ai, nana, miera, n yaya....slmt hari ulang tahun persahabatan...sayangKAMOsume...

smoga tuhan berkati aku..


Skrg nie aku ade misi...bkn misi tuk menyelamatkan dunia,tp misi tuk menyiapkan PTA aku sblum aku blik smenanjung.bkn pe, takut raye t,x tenang ati aku.kdg2 mcm nk pecah pale aku...pk bile keje nk siap.tp xsiap2 gak..tp mcmanepn aku ttp kne usaha. t xpasal2 aku nk kn repeat paper.smoge tuhan berkati aku.

Monday, September 7, 2009

kenangan lame


dr kiri : fara, nana, aku, yaya
ini gmbr ms ktorang nk amek pekse percupaan spm..ha..yg tengok tu jgn dok kutuk je..bulan pose..xbaik..

Belakang dr kiri : nana, aku, mira, a'ah, mar
Depan dr kiri : noreen, zetty, yen, yaya n azrah


ni gmbr kengkawan aku mase kat sekolah dulu...ms tu aku form 5. ade majlis kat skolah aku..tp akupn xingat majlis ape..


sakit hati

apesal la aku nk upload gmbr xdpt...bengang btol..hmmm,mgkn gmbr yg aku nk upload tu cntik sgt...keh..keh..keh.

Sunday, September 6, 2009

dr kanan : ros, yaya, nana,fara,ita (atas), aku, kak ai, mala,azrah, yana n kecik (duduk)


Gmbr nie diambil ms aku form 5. mase tu da dekat2 SPM. sume dlm gmbar tu, classmate aku..sygnyeer...rmi dr diorang yg ilang ntah kemane..akupn da lost contact ngan diorang. ada yg msh smbg blaja, ade yg da keje, n ade gak 2,3 org yg da kawen...tak sangke..
aku rindu giler kat kwn-kwn aku...
moge2 aku dpt jumpe diorang balik...amin

Friday, September 4, 2009

funny story 4

Penculik
Seorang ibu (tunggal) amat bimbang dengan keadaan anak(tunggal)nya yang telah diculik seminggu lepas. Ibu(tunggal) itu telah menerima panggilan(tunggal) semalam. Penculik itu telah meminta wang tebusan sebanyak RM500,000 untuk ditukarkan dengan anak kesayangannya. Hari ini dia telah menerima satu lagi panggilan.
Ibu: (takut).. hello...
Noname: Ape hello-hello? Bila mau bagi wang????
Ibu: Tolong lah.. saya tak ada wang sebanyak itu.. tolong lah turunkan harga..
Noname: lu ingat wa ni budak-budak ka? Makin lama tangguh makin mahal maa.. ada ka patut lu mau murah pulak..
Ibu: Tolong lah... saya tak mampu dapatkan duit sebanyak itu sekarang ni...
Noname: Okay.. wa bagi sampai esok hali.. kalu tak dapat gak wa tarik.....
Ibu:(menangis) Tolong jangan tarik nyawa anak saya!! pleasseeeee....
Noname: Apa??Ibu: Saya tak boleh hidup tanpa anak saya... huuuuuu...
Noname: Haiiyaa.... wa dari syalikat perusahaan kreta maa.. lu punya kreta sula 7 bulan tak bayar.. tiap bulan pun wa ade bagi warning maaa... wa tarik kreta maa.. wa bukan along mau tarik nyawa...
Ibu: (malu)......

funny story 3

Diskaun Hukuman

Di sebuah Mahkamah perbicaraan sedang berlangsung terhadap seorang pencuri barang di pasaraya.
"Dengan ini kami memutuskan terdakwa di jatuhkan dengan hukuman penjara 4 bulan."
Hakim akhirnya menjatuhkan hukuman.
"Apakah terdakwa, penuntut umum atau penasihat undang-undang menerima?" kata hakim.
"Saya keberatan tuan hakim." kata seorang lelaki di kerusi belakang.
"Seharusnya dia diberi diskaun hukuman."
Lelaki yang bersuara itu adalah pengurus di pasaraya, tempat terdakwa mencuri.
"Kenapa anda pula yang keberatan?"
Kerana barang yang dia ambil adalah barang yang kami diskaun sehingga 45% tuan hakim.

Harijadi ke 17

Seorang anak bertanya pada ibunya.
Anak : Mama, bila harijadi saya ke-17 nanti, boleh buat pesta dirumah?
Mama : Boleh...boleh..Nanti mama akan aturkan.
Anak : Ma, ..boleh saya mengajak kawan-kawan saya sekali?
Mama : Boleh, ..nanti mama uruskan jemputannya.
Anak : Ma.., boleh saya pakai baju baru berwarna pink tak?
Mama : Boleh...boleh, nanti mama belikan.
Maka tibalah harijadinya yang ke-17 itu, berpestalah dirumahnya, kawan-kawannya sudah datang, anak itu memakai baju barunya dan kembali bertanya pada mamanya.
Anak : Ma..boleh saya pakai lipstick tak?
Mama : Tak boleh!
Anak : Alah.....mama, pada harijadi ke-17 ini kan terjadi cuma sekali dalam hidup, takkan pakai lipstick pun tak boleh...
Mama : Tidak boleh.! Kamu boleh adakan pesta, kamu boleh menjemput rakan-rakan kamu, kamu boleh pakai baju pink baru itu, tapi kamu tidak boleh pakai lipstick
Anak : Alaaaa ....boleh la mama........., please.....
Mama : Azwan!!!!! kali ini mama tidak mahu berkompromi... TIDAK BOLEH, kamukan Lelaki!

funny story 2

4 Sons

These 4 gents go out to play golf one sunny morning. One is detained in the clubhouse, and the other three are discussing their children while walking to the first tee.
"My son Kent," says one, "has made quite a name for himself in the home-building industry. He began as a carpenter, but now owns his own design and construction firm. He's so successful in fact, in the last year he was able to give a good friend a brand new home as a gift."
The second man, no to be out done, tells how his son began his career as a car salesman, but now owns a multi-line dealership. "Norm's so successful, in fact, in the last six months he gave his friend two brand new cars as a gift."
The third man's son, Greg, has worked his way up through a stock brokerage, and in the last few weeks has given a good friend a large stock portfolio as a gift.
As the fourth man arrives at the tee, another tells him that they have been discussing their progeny and asks what line his son is in.
"To tell the truth, I'm not very pleased with how my son turned out," he replies. "For 15 years, Chico's been a hairdresser, and I've just recently discovered he's gay. However, on the bright side, he must be good at what he does because his last three boyfriends have given him a brand new house, two cars, and a big pile of stock certificates."

funny story

Alligator shoes

A young blonde was on vacation in the depths of Louisiana. She wanted a pair of genuine alligator shoes in the worst way, but was very reluctant to pay the high prices the local vendors were asking. After becoming very frustrated with the "no haggle" attitude of one of the shopkeepers, the blonde shouted, "Maybe I'll just go out and catch my own alligator so I can get a pair of shoes at a reasonable price!" The shopkeeper said, "By all means, be my guest. Maybe you'll luck out and catch yourself a big one!" Determined, the blonde turned and headed for the swamps, set on catching herself an alligator. Later in the day, the shopkeeper is driving home, when he spots the young woman standing waist deep in the water, shotgun in hand. Just then, he sees a huge 9 foot alligator swimming quickly toward her. She takes aim, kills the creature and with a great deal of effort hauls it on to the swamp bank. Lying nearby were several more of the dead creatures. The shopkeeper watches in amazement. Just then the blonde flips the alligator on its back, and frustrated, shouts out, "Shit, this one isn't wearing any shoes either!
Mukjizat al-Quran
Oleh Idris Musa
idris@hmetro.com.my

AL-QURAN hanya helaian kertas, tetapi mempunyai nilai yang tinggi dan mendapat kedudukan istimewa dalam Islam.Malah, dikatakan tidak sempurna sesebuah rumah itu jika tidak mempunyai kitab suci berkenaan walaupun peng huninya jarang membaca dan menelaahnya.
Meskipun nampak mudah, tetapi manusia tidak mampu menghasilkan kitab yang sehebat al-Quran. Justeru, sesiapa membacanya diberi ganjaran berlipat ganda dan ia menjadi panduan dalam kehidupan insan.Bagaimanapun, senario masa kini menyaksikan pelbagai pandangan masyarakat terhadap al-Quran. Kitab itu tidak dijadikan panduan hidup, malah ada membacanya dengan tajwid dan gaya bacaan yang janggal dan tidak tahu makna.Sesetengah pula gemar membaca surah tertentu, mengikut musim dan adat bahkan tidak kurang hanya membeli sebagai koleksi sehingga ia dibiarkan berdebu ditelan waktu.

Apapun sikap masyarakat Islam terhadap al-Quran, kitab suci yang diturunkan pada bulan Ramadan mempunyai hikmah dan mukjizat yang tidak digambarkan dengan ka ta-kata kepada manusia.Nabi Muhammad s.a.w bersabda yang bermaksud: “Bacalah al-Quran, sesungguhnya ia (al-Quran) akan datang pada hari kiamat sebagai pemberi syafaat kepada tuannya.” (Hadis Riwayat Muslim)Al-Quran yang mengandungi lebih 6,000 ayat dikenali juga dengan beberapa nama lain seperti al-Kitab, bermaksud sebuah kitab sebagaimana dijelaskan di awal surah al-Ba qarah, al-Furqaan iaitu pemisah hak dan batil, az-Dzikr dengan makna peringatan dan at-Tanzil bermaksud pe nurunan.
Masyarakat Islam wajib mempercayai kitab terbabit ke seluruhan dan berpegang teguh dengannya, malah beriman kepadanya satu daripada enam rukun keimanan, sekali gus tertutup rapat pintu keraguan terhadapnya. “Kitab al-Quran ini, tiada keraguan padanya; petunjuk bagi mereka yang bertakwa.” (al-Quran, surah al-Baqarah, ayat 2).Bagi bukan Islam, sesetengahnya masih sukar mempercayai kitab terbabit, bahkan ditambah dengan kekeliruan di timbulkan segolongan pihak, melebarkan kesangsian mereka terhadap kandungan kitab itu.Tetapi yang nyata kitab itu tiada sebarang keraguan padanya, dianugerahkan kepada manusia melalui Nabi Muhammad s.a.w, malah ia manual yang sesuai diaplikasikan setiap zaman walaupun generasi dan tamadun manusia sentiasa ber ubah-ubah.“Katakanlah: Sesungguhnya jika sekalian manusia dan jin berhimpun dengan tujuan hendak membuat dan men datangkan sebanding dengan al-Quran ini, mereka tidak akan dapat membuat dan mendatangkan yang sebanding de ngannya walaupun mereka saling bantu-membantu.” (al-Quran, surah al-Isra:88)Pensyarah al-Quran, hafazan dan taranum di Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (Kias), Nilam Puri, Ke lantan, Muhammad Lukman Ibrahim, berkata kehebatan, kelebihan dan mukjizat al-Quran menandingi yang lain.Beliau berkata, kitab Taurat dan Injil yang memang dijaga paderi sepanjang waktu boleh berubah, tetapi al-Quran tetap terpelihara daripada perubahan, menjadikannya asli, dahulu, kini dan selamanya.
“Pada zaman Nabi dahulu, seorang bernama Musailamah al-Kazzab cuba menandingi al-Quran, mereka-reka ayat al-Quran seperti surah al-Fiil iaitu mengenai gajah.“Antara katanya, gajah...apa itu gajah...ada belalai yang panjang. Orang ramai bukannya takjub dengan kepan daiannya itu, tetapi gelak ketawa, sekali gus gagal mem bawakan ayat seumpama al-Quran,” katanya.Mukjizat al-Quran jugalah memberikan ketenangan, malah melembutkan hati kepada sesiapa yang membaca dan men dengar alunannya. Bahkan Saidina Umar al-Khattab yang terkenal dengan sifat bengisnya menjadi lembut hati dengan al-Quran.Dalam satu riwayat, Saidina Umar (sebelum menjadi Mus lim) bersama pedangnya menuju ke tempat Nabi s.a.w dan sahabat yang lain, mencari untuk membunuh baginda. Dalam perjalanan itu, beliau disapa Nu’aim bin Abdullah.Nu’aim berkata: “Demi Allah, kamu tertipu oleh dirimu sendiri, hai Umar! Apakah kamu mengira Bani Abdi Manaf akan membiarkanmu berjalan bebas di muka bumi selepas kamu berjaya membunuh Muhammad! Sebaiknya kamu pulang ke rumahmu dulu, selesaikanlah dulu urusan ke luargamu.”Umar bertanya kehairanan: “Siapa yang kamu maksudkan dengan keluargaku dan apa maksudmu?”Nu’aim menjawab dengan senyum sinis: “Iparmu dan anak saudaramu sendiri, Said bin Zaid, bahkan adikmu sendiri, Fatimah binti Khattab, masuk Islam dan mengikuti agama Muhammad. Hal merekalah yang harus kamu selesaikan.”Mendengar jawapan Nu'aim, kemarahan Umar meluap-luap bagai disengat jengking. Beliau menukar haluan bergegas ke rumah kedua-dua ahli keluarganya itu. Ketika itu, di rumah Said ada seorang sahabatnya, Khabbab Ibnul Aratt yang membacakan ayat al-Quran kepada me reka.Apabila Umar datang, Fatimah segera mengambil lembaran berisi ayat suci itu dan menyembunyikannya di bawah pahanya sedangkan sebaik mendekati rumah terbabit Umar sempat mendengar bacaan Khabbab, sehingga beliau bertanya kepada mereka: “Syair apa yang aku dengar tadi...Aku diberitahu kamu berdua mengikuti agama Muhammad!”Selepas itu, Umar menyerang Said. Fatimah pula melompat dan berusaha menghalang tindakan Umar, namun terkena tamparan hingga kepalanya berdarah. Kemudian, Fatimah berkata kepada abangnya itu: “Ya, benar! Demi Allah, kami berdua memang sudah masuk Islam dan beriman kepada Allah dan rasul-Nya, Muhammad. Kini kamu sudah mengetahuinya. Perbuatlah sesuka hatimu terhadap kami. Kami tidak gentar sedikit pun.”Selepas Umar melihat darah pada kepala adiknya, beliau menyesal lalu menahan marahnya dan berkata kepada adik nya: “Kalau begitu, berikan padaku lembaran syair yang aku dengar tadi supaya aku dapat mempertimbangkan apa yang diajarkan Muhammad kepadamu.”Fatimah memberikan lembaran ayat suci itu kepada abang nya, Umar. Dalam lembaran itu tertulis surah Taha. Selepas selesai membaca lembaran itu, Umar berkata: “Alangkah indahnya kata-kata ini dan alangkah mulianya.”Bermula detik itulah Umar memeluk Islam. Hatinya yang keras menjadi lembut selepas menatap ayat suci al-Quran.Lukman berkata, ayat al-Quran tidak seperti teks lain kerana gaya bahasanya tinggi dan hal ini diperakui sendiri kalangan orang Arab yang mahir dalam ilmu bahasa.“Orang kita, bahkan bangsa lain yang tidak begitu tahu mengenai ilmu bahasa terbabit tidak mampu menilai dan merasai kehebatan gaya bahasa terbabit, sebagaimana orang Arab.“Tetapi bagi orang Arab, walaupun mereka menilai ke tinggian gaya bahasa dan keindahannya, mereka gagal me ngadakan ayat seumpama itu,” katanya.Beliau juga menyangkal sekeras-kerasnya, jika ada orang yang mengatakan ayat al-Quran seperti bentuk nyanyian, puisi atau syair. “Saya sendiri ada melakukan kajian terhadapnya dan memang terbukti ayat-ayatnya tidak boleh dilagukan seperti nyanyian, syair atau qasidah. “Ia mempunyai tajwid dan membacanya mesti mengikut hukum terbabit. Inilah keistimewaan al-Quran,” katanya.“Dan ini ialah kitab yang Kami turunkannya yang di berkati...” (al-Quran, surah al-An’anm:155

Thursday, August 27, 2009

Fashion style 2009 (part 1)






Goth Ninja/Batman meets Rick Owens/Dorian Gray meets Damir Doma/Japanese rock star, whatever you call it, it's hot and it's growing






Deep v-neck tops : men's trend 2009

Wednesday, August 26, 2009

my future boyfriend...toing...toing...








This person made by korea...:)


Tuesday, August 25, 2009

toing...toing...

hooo...penatnyer pose..time2 pose ni, mknan x sdpun aku nengok sdp jer....sronok klu kat umah...makan sodap2...lg sronok kalo dpt p bazar...bling2 mate aku...tp xleh nk ikutkan sgt nafsu..time lapo..sume nak makan...

Sunday, August 16, 2009

huhuhu

huhuhu...esk aku nk g perak.bas gerak kul 9.30 pg. t'pakselah aku bgun awal. aku bkn suke sgt nek bas ni....tp trpakse..penat aku 2,3 arinie.tkeja sane, tkeja cni...mcm men keja2. sronok gak blik nie. trubattt windu aku kat adik kecik aku, wafiy. aku smpi2 je, die trus peluk aku. die tnye, knp angah pegi jauh2...aku ckp aku p jumpe wonderpet...hahahaha...ape pnye alasan tu daaaa..

Thursday, August 13, 2009

Tuesday, August 11, 2009

Monday, August 10, 2009

must read..


Seorang wanita di lapangan terbang sedang menunggu waktu penerbangannya. Sambil menunggu, dia makan biskut yang dibelinya sebelum itu dan membaca buku cerita. Sedang dia makan dia terperasan yang lelaki disebelahnya turut mengambil biskut dari bungkusan yang sama yang terletak di sebelahnya.
Setiap keping biskut yang dia ambil lelaki itu turut mengambil sama. Di dalam hati wanita itu menyumpah-nyumpah lelaki itu.
Alangkah tak malunya lelaki ni.... dah la tak mintak dari aku... makan sama banyak dengan aku pulak tu...Pencuri!! rungut wanita itu dalam hati.
Dalam pada itu, lelaki itu dengan muka yang tenang terus dengan perbuatannya. Hinggalah sampai ke biskut terakhir yang terdapat dalam bungkusan itu. Wanita itu menunggu reaksi dari lelaki itu. Sambil tersenyum lelaki itu mengambil biskut yang terakhir itu lalu dipatah dua lantas memberikan separuh darinya kepada wanita itu. Wanita itu menjadi begitu marah namun dia tetap menahan dirinya dari memarahi lelaki itu.
Sambil merampas dengan kasar biskut yang separuh itu dan menunjukkan mukanya yang masam mencuka, wanita itu berkata dalam hatinya.Berani sungguh lelaki ni. Memang muka tak malu. Pencuri besar.kata hatinya dengan marah.
Kedua-dua wanita dan lelaki itu terus duduk sehingga panggilan untuk menaiki pesawat untuk wanita itu sampai. Sambil menarik nafas lega seolah baru lepas dari satu kejadian ngeri wanita itu bergerak menaiki pesawatnya.
Apabila dia sampai di tempat duduknya beliau membuka beg kecilnya untuk mengambil barang. Alangkah terkejutnya dia apabila melihat satu bungkusan biskut berada di dalam begnya dan ia masih elok belum terbuka.
Jika biskut ini ada dalam beg aku jadi bermakna biskut yang aku makan tadi getusnya.
Ya.. .biskut yang dimakannya tadi adalah kepunyaan lelaki itu. Alangkah malunya dia atas segala tindakannya terhadap lelaki itu. Lelaki itu telah sanggup berkongsi biskut dengannya sehingga biskut yang terakhir ...biarpun dari awal lagi wanita itu telah menunjukkan reaksi marahnya.
Untuk meminta maaf sudah terlambat namun hatinya penuh kekesalan kerana bersifat kedekut dan tidak mahu berkongsi dengan orang lain. Kini dia menyedari bahawa dialah pencuri biskut yang sebenar.


Nickelodeon | SpongeBob SquarePants | Videos | Season 1 - THE PAPER

Nickelodeon | SpongeBob SquarePants | Videos | Season 1 - THE PAPER

Shared via AddThis

Sunday, August 9, 2009

hummm...kwn aku cik kak pida nie mmg kuat bebel, tp aku x kisah...aku tau die syg kat aku...wahaha...aku bkn malas..k'utamaan aku ttp PTA .cume kdg2 aku mcm blur sket...xtau nak wat ape. aku ckp kat roomate aku, kalo PTA aku dapat A.. kalo laaa...dpt ke, tak ke...xtaula...aku buat pulut kuning. 2 3 ari ni aku slalu kn sindrom PTA. dulu kwn2 akupn slalu kn...tiap2 ari aku bgn pagi msti tkejut...ingt arinie kls PTA. Huh...xgune btol.Kelas PTA akukn ari rabu.

aku xsbr nak blik jumaat nie. tp tiketpn lum beli lg.harge mkn naik.pandai btol airasia nie. gile kaut duit je..ingat bapak aku tokey balak ke..

kesian aku...

aku ckp ngan mak..." mcmane mak...mkn naik nie..."
tp mak ckp..." nak wat mcmane da naek...sbr jela angah...

tp cik kak pida, aku x blik saje2 tau...aku blikpn nak cr reserch...so.. doa2kan la aku ye...

cau...huhuhui...

Saturday, August 8, 2009

short inspirational Parable Of The Pencil - Pencil story



The Pencil Maker took the pencil aside, just before putting him into the box.

"There are 5 things you need to know," he told the pencil, "Before I send you out into the world. Always remember them and never forget, and you will become the best pencil you can be."

"One: You will be able to do many great things, but only if you allow yourself to be held in Someone's hand."

"Two: You will experience a painful sharpening from time to time, but you'll need it to become a better pencil."

"Three: You will be able to correct any mistakes you might make."

"Four: The most important part of you will always be what's inside."

"And Five: On every surface you are used on, you must leave your mark. No matter what the condition, you must continue to write."

The pencil understood and promised to remember, and went into the box with purpose in its heart.


Now replacing the place of the pencil with you. Always remember them and never forget, and you will become the best person you can be.

One: You will be able to do many great things, but only if you allow yourself to be held in God's hand. And allow other human beings to access you for the many gifts you possess.

Two: You will experience a painful sharpening from time to time, by going through various problems in life, but you'll need it to become a stronger person.

Three: You will be able to correct any mistakes you might make.

Four: The most important part of you will always be what's on the inside.

And Five: On every surface you walk through, you must leave your mark. No matter what the situation, you must continue to do your duties.



Allow this parable on the pencil to encourage you to know that you are a special person and only you can fulfill the purpose to which you were born to accomplish.

Never allow yourself to get discouraged and think that your life is insignificant and cannot make a change.


huhhh....

hari ni..xde benda nak wat....boring. nk wat kejepun boring gak...

Friday, August 7, 2009

wajarkah alasan...

dlm setiap perbuatan, mesti ada alasan...sm ada logik ataupun tidak itu trpulag pd stiap individu. ada org mmberi alasan utk menyelamatkan diri,ade gak yg mmbrikan alasan utk mmprtahankan diri...tp waras ke alasan di slh gune oleh org yg tak guna...

Thursday, August 6, 2009

For my luvly mother

I'm sitting here,
I'm thinking back to a time when I was young,
My memory is clear as day,
all the times we laughed with you,
And all the times that you stayed true to us,
Now we say,
I said, thank you,
I'll always thank you,
More than you could know,
Than I could ever show,
And I love you,
I'll always love you,
There's nothing I won't do to say these words to you,
That you're beautiful forever,
You were my mom,
You were my dad,
The only thing I ever had was you,
It's true,
And even when the times got hard you were there,
To let us know that we'd get through,
you showed me how to be good person,
You taught me how to understand the things people do,
You showed me how to love my God(allah),
You taught me that not everyone knows the truth,
And thank you,
I'll always thank you,
More than you could know,
Than I could ever show,
And I love you,
I'll always love you,
There's nothing I won't do to say these words to you,
That you will live forever,
always

two frog


A group of frogs were traveling through the woods, and two of them fell into a deep pit. When the other frogs saw how deep the pit was, they told the two frogs that they were as good as dead. The two frogs ignored the comments and tried to jump up out of the pit with all their might. The other frogs kept telling them to stop, that they were as good as dead. Finally, one of the frogs took heed to what the other frogs were saying and gave up. He fell down and died.The other frog continued to jump as hard as he could. Once again, the crowd of frogs yelled at him to stop the pain and just die. He jumped even harder and finally made it out. When he got out, the other frogs said, "Did you not hear us?" The frog explained to them that he was deaf. He thought they were encouraging him the entire time.

Sand and Stone

A story tells that two friends were walking through the desert. During some point of the journey they had an argument, and one friend slapped the other one in the face. The one who got slapped was hurt, but without saying anything, wrote in the sand: "TODAY MY BEST FRIEND SLAPPED ME IN THE FACE."
They kept on walking until they found an oasis, where they decided to take a bath. The one, who had been slapped, got stuck in the mire and started drowning, but the friend saved him. After the friend recovered from the near drowning, he wrote on a stone: "TODAY MY BEST FRIEND SAVED MY LIFE."
The friend who had slapped and saved his best friend asked him, "After I hurt you, you wrote in the sand and now, you write on a stone, why?"
The other friend replied: "When someone hurts us, we should write it down in sand where winds of forgiveness can erase it away. But, when someone does something good for us, we must engrave it in stone where no wind can ever erase it."

Thursday, July 30, 2009

Kaum Nabi Luth









Ayat 28, surah Hud :
Maka tatkala datang azab Kami, Kami jadikan negeri Kaum Lut itu yang atas ke bawah ( Kami balikkan ), dan Kami hujani mereka dengan (batu belerang ) tanah yang terbakar secara bertubi-tubi.

Kaum nabi Luth adalah antara kaum yg t'kenal di dlm sejarah tamadun manusia krn terlibat dalam aktvt hubungan sjenis. Nabi Luth a.s. telah diutuskan oleh Allah kepada satu kaum yang mendiami di sekitar Kota Sadum,iaitu terletak di kawasan Laut Mati sepanjang sempadan Palestin, Jordan. Hampir keseluruhan kaum ini mengamalkan gaya hidup songsang. Iaitu melakukan hubungan kelamin sesama lelaki dan meninggalkan perempuan. Kelakuan ini adalah suatu penyelewengan fitrah yang amat buruk. oleh itu, Allah dengan bencana yang amat dahsyat dan ia di anggarkan berlaku kira-kira tahun 1800 SM(1).
Jadikan iktibar dan pengajaran.

Thursday, July 23, 2009

2 rumah idaman...



aku rs mmg mustahil aku nk bl rmh mcm nie...tp mgkn 1 ari t, aku akn m'realisasikn impian aku nie...unik lg pelik...:) 2-2 rmh nie ade kat korea n jepun

2 kereta impian ...


ferari Enzo

Honda FC Sport: hydrogen sport car


Sunday, July 19, 2009

gadis misteri berselendang hitam....

wahaha...my truly friends...sooo sweet

Friday, July 17, 2009

kpd kwn-kwn yg nk kurus

hahaha...ni kpd sesape yg nk kurus.

Jangan makan SUSU + DAGING
Jangan makan DAGING + IKAN
Jangan makan IKAN + SUSU
Jangan makan AYAM + SUSU
Jangan makan IKAN + TELUR
Jangan makan IKAN + DAUN SALAD
Jangan makan SUSU + CUKA
Jangan makan BUAH + SUSU CTH :- KOKTEL
Jangan makan buah selepas makan nasi, sebaliknya makan buah terlebih dahulu, baru makan nasi. Jangan tidur 1 jam selepas makan tengahari. Jangan sesekali tinggal makan malam. Sesiapa yang tinggal makan malam, dia akan di mamah usia dan kolestrol dalam badan akan berganda.

gud luck...

surah al ikhlas

سُوۡرَةُ الإخلاص
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
قُلۡ هُوَ ٱللَّهُ أَحَدٌ (١) ٱللَّهُ ٱلصَّمَدُ (٢) لَمۡ يَلِدۡ وَلَمۡ يُولَدۡ (٣) وَلَمۡ يَكُن لَّهُ ۥ ڪُفُوًا أَحَدُۢ (٤)
Al-IkhlasIn the name of Allah, the Beneficent, the Merciful
Say: He is Allah, the One! (1) Allah, the eternally Besought of all! (2) He begetteth not nor was begotten. (3) And there is none comparable unto Him. (4)

maksud al fatihah

In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful (1)
Praise be to Allah, Lord of the Worlds, (2) The Beneficent, the Merciful. (3) Owner of the Day of Judgment, (4) Thee (alone) we worship; Thee (alone) we ask for help. (5) Show us the straight path, (6) The path of those whom Thou hast favoured. Not (the path) of those who earn Thine anger nor of those who go astray. (7)

Tuesday, July 14, 2009

hehe dunia baru

tk thu nk tulis pe..hehe tp tkpe lah nti2 la aku msukkan bende2 hehe